Total de visualitzacions de pàgina:

dilluns, 30 d’abril del 2012

QUANTS DE CRESPELLS FÉREM ENTRE TOTS?

Aquesta història que vos contàrem ens ha tingut molt però que molt entretinguts.
Tot va començar quan férem el nostre taller de cuina de Pasqua, anàvem a fer crespells.
Na Mònica que és molt curiosa es demanà quants de crespells faríem entre tots i compartí l’interrogant amb nosaltres: QUANTS DE CRESPELLS FAREM ENTRE TOTS?
D’aquesta manera el seu interrogant va acabant ser l’interrogant de tots perquè a tots s’ens contagià la curiositat.
 Així doncs cada un havia de comptar quants de crespells feia i al final del dia n’Alex enregistrà quants en va fer cada un.
Com que al dia següent del taller ens anàrem de colònies i després ja vingueren les vacances de pasqua, l’interrogant es quedà allà, esperant la resposta a la nostra tornada.
Aquesta setmana passada per fi na Mònica tingué la resposta.
Primer ens repartírem en petits grups per xerrar, conversar, discutir i arribar a un acord de com solucionar el problema. Na Mònica ens digué que podíem fer servir qualsevol cosa de la classe que ens pogués ajudar a solucionar el nostre problema.

La cosa no era gens fàcil, tots els grups tinguérem clar que era un procés “d’afegir” i que l’operació que s’hi relacionava era una suma, però....




La nostra dificultat i font de discusió de cada grup va ser: COM FER UNA SUMA DE TANT DE NÚMEROS ?(27 sumandos, vint-i- cinc infants, n’Alex i na Mònica)

Després d’una bona estona cada petit grup compartí l’estratègia que havia seguit per fer el càlcul amb la resta de la classe:

  •  N’hi havia que comptaren xifra per xifra ajudats de les graelles de números que tenim a classe.
  • N’hi va haver grups que comptaren primer les unitats i després els grups de deu.
  •  N’hi va haver que va juntar els sumands de dos en dos, per fer una suma per senzilla.
  • N’hi va haver un grup que juntà també de dos en dos els sumands, i després ho tornà a fer, i després ho tornà a fer i així fins que quedà una suma de tres sumands i així els va ser més fàcil.

El més curiós de tot és que el resultat de cada grup era diferent, totes les xifres giraven al vontant dels 290 però no hi va haver cap grup que coincidís. Què fem? Ens demanàvem.
Llavors na Mònica ens deixà perplexes perquè ens contà que tots ho havíem fet bé perquè tots teníem clar que la situació era una situació d’afegir però clar! Era molt difícil fer aquell càlcul amb tantes xifres! I que segurament ella si el fés no estaria segura del resultat, per aquelles situacions els adults feien servir LA CALCULADORA, i agafà la calculadora del nostre supermercat.
Decidírem que la delegada, n’Andrea, aniria dient una a una les xifres i na Mònica les sumaria ajudada de la calculadora. El resultat va ser 293. Cap equip havia donat le solució exacta, però tots havíem entés la situació i havíem triat un camí que ens ajudava a cercar la solució.


Finalment de manera individual deixàrem representat  a un full el procés fet amb l'estratègia de resolució que més ens havia ajudat a entendre la situació i fer el càlcul de la quantitat total de crespells.
VOS IMAGINAU!!!! 293 CRESPELLS!!! 293 CRESPELLS QUE ACABAREN A LES NOSTRES PANXES!

Mmmmmmmmmmm! Què n’eren de bons!

1 comentari:

  1. No hagués dit mai que a una classe de 25 nins i nines es poguessin fer tants de crespells! Enhorabona per les dues feines: els crespells i els càlculs, que eren ben dificils.

    ResponElimina