Total de visualitzacions de pàgina:

diumenge, 7 d’abril del 2013

NOVES NOTÍCIES SOBRE EL PROJECTE DE PATI

Seguint una línia de temps després que cada grup d'arquetectes va fer la presentació de cada Projecte de pati, férem una votació anònima.

I després de les votacions férem l'escrutini i representació de les dades en un tipus de gràfica que ens agrada molt i mai n'havíem fet perquè sempre representem les nostres dades en gràfiques de barres:

COM FER- LO????? 
 
 Na Lucia va tindre una idea. Ella es va recordar a quan calcularem si havíem arribat al tant percent de famílies que volien tenir mascotes i ens comentà que ho havíem de relacionar amb el rellotge. El 100% era el tot. Un quart era el 25%, la meitat el 50% i tres quarts el 75%.
 Na Mònica dibuixà un cercle a la pissarra. I col.loca dalt 100%, a la meitat un 50%, a un quart, 25% i a la zona de tres quarts, un 75%.

Fins aquí tots arribarem i ara què?
Com representaríem que el l'equip 1 havia tret 5 vots, l'equip d'arquitectes 2, n'havia tret 1, el 3 n'havia tret 1, el 4 n'havia tret 4, el cinc 2 i el 6, que havia resultat guanyador 8.

La pregunta era: quina part del total del cercle representava cada un dels resultats. Es a dir quina part del total del cercle representava haver tret 1 vot de 21.

En aquest punt sense sortida, i és que era molt difícil, en Jaume comenta: Jo tinc una idea!! "Mònica ens ajudaria si poses davora el 100% un 21, que es el total de vots que hi hagué. I a la meitat convé que posem la meitat de 21."

La calculam. És inexacta. Toca a 5, i en sobra 1. Decidim que per fer la representació gràfica partirem del 20, per fer- lo més senzill. Aquesta divisió ens serveix per repassar com feim les divisions.
A partir d'aquí surt el repartiment:

21, la meitat aproximada són 10. Un quart són 5 i tres quarts són 15.
 


 
Jaume ens dóna una altre idea: Ja podem representar el resultat de l'equip 1 perquè n'ha tret cinc vots que representa un quart. A més a més l'equip que n'ha tret 6, sabem que serà un quart i un poc més.

COM FER AQUEST POC MÉS?

La idea surt molt ràpidament, dividint un altre quart entre quatre. I com dividirem un trosset del cercle.
Es proposa que amb un regle. Però tot d'una ens adonem que amb un regle no pot ser perquè un regle es recte i el cercle té el seu contorn curvat.

Llavors na Mònica ens demana: QUALCÚ RECORDA QUIN INSTRUMENT MATEMÀTIC ENS PODRIA AJUDAR? Després de dir un parell d'idees, entre les moltes veuetes de classe en surt una que ens proposa el SEMICERCLE i ens pareix molt adequat.

Com que és molt difícil ens ajudem els uns als altres
Recordem que el semicercle no medeix cm, sinó graus, i aquests graus no són centígrats com els del termòmetre de temperatura síno que ens indica l'obertura de dues rectes que tenen un punt d'origen en comú. Un quart del cercle  ens adonem que forma un angle de 90º, decidim que com que l'hem de dividir en 4 parts, hem de dividir 90 entre 5, perquè els quarts van de cinc en cinc. Surt 18, 18 graus. D'aquesta manera podem repartir la totalitat de vots.




Estem molt concentrats

Fem feina de valent, a pesar de les dificultats.



Un petit detall surt al final: NOSALTRES PER FACILITAR LA REPRESENTACIÓ HAVÍEM CALCULAT QUE LA TOTALITAT DE VOTS ERA DE 20 EN COMPTES DE 21. A L'HORA DE REPRESENTACIÓ ENS FALTAVA AQUESTS "1 VOT". AIXÍ DONCS EL QUE ACORDAREM QUE COM QUE EL QUE ENS INTERESSAVA QUE FOS VISUAL LI DONARIEM UN POQUET MÉS AQUESTA PORCIÓ QUE TENIA AQUEST VOT QUE NO HAVÍEM CONTEMPLAT A LA REPARTICIÓ. A TOTS ENS VA PAREIXER PERFECTE.


REFLECTE DEL NOSTRE PROCÉS.

Una vegada sortí el projecte guanyador, que era l'equip d'artquitectes 6, n'Andrea D, Jaume i na Mavi a n'Andrea se li ocorregué una idea genial. Ella passava pena perquè la resta d'equips no tinguessin un reflecte de tota la feina feta, així doncs que pensà que cada equip podria aportar un element que no estigués contemplat al projecte 2 i així seria un projecte més de tots. A tota la classe ens va parèixer una idea GE-NI-AL i per aquest motiu s'inclogueren al projecte bancs de futbol, un tobogan amb corves, un gronssador. La veritat que quedà més complet:
L'equip d'arquitectes del projecte treballà de valent i preparà una presentació en power point. Dia 26 de març teníem audiència amb l'Equip Directiu de l'escola i ell havia de valorar la posada en marxa a la realitat del procjecte. Era un treball molt seriós.



Aquest és el nostre POWER POINT:

PROJECTE DE PATI


Finalment arribà el dia de la presentació, els nervis estaven a flor de pell, però tot va sortir increïblement bé,





 I l'Equip Directiu de l'escola es prengué molt en serio les nostres idees
 



L'Equip Directiu s'ho mirà tot i ens feina preguntes per aclarir dubtes
S'ho estudiaran i ens donaran una resposta de si es durà en davant.
GRÀCIES A TOTS ELS QUE HAN CREGUT EN NOSALTRES

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada