Total de visualitzacions de pàgina:

dimecres, 23 de maig del 2012

INVESTIGUEM LES MIDES D'UN TRINEU DE BOBSLEIGH

A la conversa de classe del 22 de maig observàrem la imatge d'un slept que és un trineu de bobsleig. Aquest trineu també reb el nom de BOB.


 Observàvem una il·lustració d’un slept. Na Natalia ha observat que el slept té uns pedals. Hem acordat que servien per poder fer girar a la dreta o Ezquerra el slept.
N’Eva va observar el que podia pesar un slept:
$    Un slept de 2 persones pot fer fins a 390 kg.
$    Un slept de 4 persones pot fer fins a 630 kg.
Conversant i gràcies a Kane hem sabut que la bàscula de classe no ens bastaria per poder pesar qualsevol tipus de slpet perquè només pesa fins a 110 kg.
 En Tom ha observat que de llarg podria fer 2,7 m si era de 2 persones i 3,8 si era de 4. Nosaltres hem decidit que sigui de 4 persones. També ha observat el que feia d’alt: 0.6 metres.
Na Mònica ens ha demanat si sabíem quant era 3,8 metres que és el que fa un slept de 4 persones que és el que nosaltres volem. Teníem algunes idees perquè sabem que 1 metre fa 100 cm per això si fa 3,8 metres vol dir que seran 300 cm però amb el 8 no sabem quant és. Així que en Lluís ens ha proposat de demanar- ho a 6è.

També ens adonàrem que el slept és un cos amb volum i que per fer un cos amb colum a més de lo que fa de llarg necessitem el que fa d'adalt. I el que fa d'ample! Però aquesta mesura no la teníem.


LA NOSTRA PREGUNTA ALS NINS DE SISÈ VA SER SI ENS PODÍEN AJUDAR A SABRE: QUANTS SÓN 3,8 METRES SI HO CONVERTIM EN CENTÍMETRES? I ENS CONTESTAREN:

   3,8 METRES X 100à 380 CM

   0,6 METRES X 100à 60 CM
 
 
Encara que no entenguérem molt bé per què es feia Aixa prenguérem la resposta i sortírem per grups a mesurar les mesures  per poder- nos fer una idea de quant era.

Per fer la longitud del slept tots emprearem  100 cm de tres metres posats un devora l’altre ( perquè eren més llargs d’un metre) i afegírem 80 cm d’un altre metre.
Per fer els 60 cm d’altura utilitzarem un tros del metre perquè no arribava a un metre.


Al següent dia representàrem la situació de mesura que havíem fet. Cada un va plasmar a un dibuix l’experiència viscuda pel seu grup.
Na Mònica abans del pati ens va contar que la tarda anterior havia estat pensat: PER QUÈ MULTIPLICÀREN PER 100? I que a un moment determinat li va venir la imatge de nosaltres utilitzant  3 vegades 100 cm. Na Lucia llavors ho ha vist clar i ens ha dit:
o       100+100+100= 300à 3 metres x100
o       I després s’afegeix els 80 que és la part que no arriba a 100 cm que és el metre.






Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada