Observàvem una il·lustració d’un slept. Na
Natalia ha observat que el slept té uns pedals. Hem acordat que servien per
poder fer girar a la dreta o Ezquerra el slept.
N’Eva va observar el
que podia pesar un slept:
$ Un slept de 2 persones pot fer fins a 390 kg.
$ Un slept de 4 persones pot fer fins a 630 kg.
Conversant i
gràcies a Kane hem sabut que la bàscula de classe no ens bastaria per poder
pesar qualsevol tipus de slpet perquè només pesa fins a 110 kg.
En Tom ha observat
que de llarg podria fer 2,7 m
si era de 2 persones i 3,8 si era de 4. Nosaltres hem decidit que sigui de 4
persones. També ha observat el que feia d’alt: 0.6 metres.
Na Mònica ens ha
demanat si sabíem quant era 3,8
metres que és el que fa un slept de 4 persones que és el
que nosaltres volem. Teníem algunes idees perquè sabem que 1 metre fa 100 cm per això si fa 3,8 metres vol dir que
seran 300 cm
però amb el 8 no sabem quant és. Així que en Lluís ens ha proposat de demanar-
ho a 6è.
També ens adonàrem que el slept és un cos amb volum i que per fer un cos amb colum a més de lo que fa de llarg necessitem el que fa d'adalt. I el que fa d'ample! Però aquesta mesura no la teníem.
LA NOSTRA PREGUNTA ALS NINS DE SISÈ VA SER SI ENS PODÍEN AJUDAR A SABRE: QUANTS SÓN 3,8 METRES SI HO CONVERTIM EN CENTÍMETRES? I ENS CONTESTAREN:
|
Encara que no entenguérem molt bé per què es feia Aixa
prenguérem la resposta i sortírem per grups a mesurar les mesures per poder- nos fer una idea de quant era.
Per fer la longitud del slept tots emprearem 100 cm de tres metres posats un devora l’altre
( perquè eren més llargs d’un metre) i afegírem 80 cm d’un altre metre.
Per fer els 60 cm d’altura utilitzarem un tros del metre
perquè no arribava a un metre.
Al següent dia representàrem la situació de mesura
que havíem fet. Cada un va plasmar a un dibuix l’experiència viscuda pel seu
grup.
Na Mònica abans del pati ens va contar que la
tarda anterior havia estat pensat: PER QUÈ MULTIPLICÀREN PER 100? I que a un
moment determinat li va venir la imatge de nosaltres utilitzant 3 vegades 100 cm. Na Lucia llavors ho
ha vist clar i ens ha dit:
o
100+100+100=
300à 3 metres
x100
o
I després s’afegeix
els 80 que és la part que no arriba a 100 cm que és el metre.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada