Total de visualitzacions de pàgina:

dimarts, 8 de maig del 2012

UN PROBLEMA AMB MOLTA HISTÒRIA

VET AQUÍ EN AQUELL TEMPS QUE ELS OCELLS TENIEN DENTS QUE NA MÒNICA VA PERDRE LES SEVES ULLERES DE SOL QUE EREN DE LA SEVA  MARE QUAN ERA JOVE. ELLA ES POSÀ MOLT, MOLT TRISTA PERQUÈ ENCARA QUE LES CERCÀ PER TOT,  NO APAREIXIEN.

PERÒ UN DIA MÀGICAMENT APAREIXEREN DINS EL SEU BOLSO.  ES VA POSSAR TANT CONTENTA QUE COMPARTÍ LA SEVA MÀGICA HISTÒRIA AMB NOSALTRES. NOSALTRES ENS QUEDÀREM BOCABADATS, I RECORDAREM HISTÒRIES MÀGIQUES ON QUALQUE COSA MÀGICA HAVIA PASSAT I EN FÉREM UNA NOTÍCIA QUE COMPARTÍREM AMB LES NOSTRES FAMÍLIES.
AQUESTA CONVERSA VA FER ENCENDRE LA BOMBETA A NA KLAUDIA QUE PREGUNTÀ NA MÒNICA: PER QUÈ NO ESCRIBIM UNA CARTA A LA JAJA QUARESMA PER SABRE SI HA ESTAT ELLA QUI MÀGICAMENT HA FET APARÈIXER LES ULLERES? I SI EN FEM UNA DEMANANT ALS DIFERENTS PERSONANTGES MÀGICS?  AIXÍ PODRÍEM AVERIGUAR QUI HAVIA ESTAT.

LA IDEA VA PARÈIXER GENIAL A CLASSE, I TOTS ENS POSAREM A FER FEINA DE VALENT. FÉREM UN LLISTAT DE TOTS ELS PERSONATGES MÀGICS QUE PODIEN SER, CADA UN TRIAR EL PERSONATGE QUE MÉS LI AGRADAVA I DESPRÉS ESCRIVÍREM LA CARTA FENT LA PREGUNTA CLAU: HAS ESTAT TU QUI HA FET APARÈIXER LES ULLERES DE NA MÒNICA?
PERÒ CLAR LA CARTA NO LA PODÍEM ENVIAR PER CORREU A TRAVÉS  D'UNA BÚSTIA QUE FEM SERVIR NOSALTRES AL NOSTRE MÓN, HAVÍEM DE CONSTRUIR UNA BÚSTIA MÀGICA, I ENS POSAREM MANS A L’OBRA CONSTRUINT UNA BÚSTIA EN FORMA DE PRISMA.
LA DECORAREM D'UNA MANERA MÀGICA PERÒ ABANS TINGUEREM QUE CALCULAR COM ENS REPARTIRÍEM ELS 26 NINS I NINES DE LA CLASSE PER PINTAR- LA MÀGICAMENT. PENSÀREM QUE COM LA BÚSTIA ERA UN PRISMA, I UN PRISMA TÉ SIS CARES PODÍEM FER SIS GRUPS DE NINS I NINES I CADA GRUP PINTAR UNA PART ACORDADA PRÈVIAMENT.

PERÒ.. DE QUANTS INFANTS CADA GRUP? DE LES DIFERENTS PROPOSTES DE COMBINACIONS POSSIBLES EN VOTAREM UNA  I LA SOLUCIÓ VA SER: FARÍEM 4 GRUPS DE 5 PERSONES I UN GRUP DE 6.
I AIXÍ ENS POGUÉREM POSAR A DECORAR LA NOSTRA BÚSTIA MÀGICAMENT ...



PERÒ ENCARA QUE LA NOSTRA BÚSTIA ESTAVA ACAVADA,  I ERA MOLT MÀGICA PERQUÈ L’HAVÍEM PINTAT AMB MOLT D’AMOR, HAVÍEM DE FER QUALQUE COSA MÉS PER ASSEGURAR- NOS QUE LES CARTES ARRIBASSIN. QUÈ PODÍEM FER PER FER- LES ARRIBAR? UN CONJUR MÀGIC:


I EL CONJUR MÀGIC VA FUNCIONAR, LES CARTES S'ENVIAREN I TINGUÉREM LA RESPOSTA:

 LES ULLERES ES TELETRASPORTAREN GRACIES A LA INTENSITAT DEL DESIG D’AMOR QUE NA MONICA TINGUÉ PERQUE APAREIXESSIN JA QUE LES ULLERES PER ELLA SIMBOLITZEN L’AMOR QUE SENT PER LA SEVA MARE QUE ÉS MOLT INTENS.

I AFEGIREN UNA PD ON ENS PROPOSAVEN UTILITZAR LA BÚSTIA PER ENVIAR- NOS CARTES. AL QUE SE'NS ACUDÍ UTILITZAR UNS MOBLES AMB CASSILLERS PERQUÈ EL CARTER LES POGUÉS REPARTIR.

I ÉS AQUÍ ON SORGÍ EL PROBLEMA D'AVUI PENSAT PER EN JAUME: COM REPARTÍREM ELS CASSILLERS?
 AVUI ENS HEM REUNIT PER RESOLDRE- LO.




PRIMER HEM AVERIGUAT QUE ELS CASSILLERS DELS MOBLES NO BASTAVEN PERQUÈ N'HI HAVIA 21 I SOM 28 PERSONES A LA CLASSE ( 25 INFANTS+ NA KLAUDIA+ N'ÀLEX+ NA MÒNICA) COM ELS REPARTIRIEM.
 
 

CADA PETIT GRUP TINGUÉ TEMPS PER PENSAR, DISCUTIR, COMPTAR, REPARTIR ... DESPRÉS COMPARTÍREM LES MANERES DE PENSAR I FINALMENT TRIAREM LA QUE TRES GRUPS HAVIEN COINCIDIT:


7 CASSILLERS SERIEN COPARTITS PER 2 PERSONES I 21 EL TINDRIEN INDIVIDUAL. TOT JUNT FA 28, QUE SOM EL NOMBRE DE PERSONES QUE SOM A LA CLASSE.

I AIXÍ TALMENT VOS CONTAM VA PASSAR I SI NO ÉS MENTIDA ÉS VERITAT.

1 comentari:

  1. Enhorabuena por el blog.Vaya clase más chula la de 2ºA, además los alumnos y las maestra son majísimos!!!

    ResponElimina